بادوستان
مطالبی خواندنی در مورد موضوعات اخلاقی وعرفانی وقرآنی
جمعه 19 آبان 1396 :: نویسنده : مهدی

 [نماز تراویح و بدعتهاى عمر]

علوى: در كتب معتبره ما و شما ثبت و ضبط شده كه رهبر شما عمر بن الخطاب أوّلین كسى است كه بدعت، در اسلام بوجود آورد، و خود تصریح كرده باین مطلب (در قضیه نماز تراویح) كه گفته: نعمت البدعة هذه، نیكو بدعتى است این موضوع، كه دستور داد نمازهاى مستحبّى را بجماعت بخوانند (در سال 14 هجرى) با اینكه بیقین میدانست، خدا و رسولش نماز مستحبّى را بجماعت خواندن حرام نموده‏ اند، و همه میدانیم كه این عمل و دستور عمر مخالف دستور خدا و پیغمبر (ص) است‏ « صحیح البخارى باب صلاه التراویح، صواعق ابن حجر، ارشاد السارى در شرح صحیح بخارى ج 5 ص 4»

 [الصلاة خیر من النوم‏]

و از جمله بدعتهاى عمر: اسقاط جمله: حىّ على‏ خیر العمل، است از أذان و قرار دادن جمله: الصّلاة خیر من النّوم، بجاى آن‏ « شرح تجرید قوشچى، و مالك در موطأ گوید: مؤذن هنگام صبح آمد عمر را بمسجد ببرد براى نماز صبح، مشاهده كرد كه عمر خوابست، لذا با صداى بلند گفت: الصلاه خیر من النوم، عمر بیدار شد و شنید این جمله را از او، و دستورش داد همان دم كه در اذان صبح (بجاى: حىّ على خیر العمل) بگوید؟.».

و از جمله بدعتهاى دیگرش: حذف سهمیّه مؤلّفه القلوب بر خلاف أمر: خدا و رسولش.

و از جمله بدعتهاى او: نهى از: حجّ تمتع است.

و از جمله بدعتهاى او: تهى از متعه: زنان، است‏

و دیگر اینكه مانع اجراى حدّ شد بر مجرم زانى قاتل، خالد بن ولید، بر خلاف أمر و خواسته خدا و رسولش، كه خواستار اجراى حدّ

شده‏ اند بر زناكار و قاتل. و از این قبیل بدعتها بسیار دارد پیشواى شما عمر، كه پیرو أوامر و نواهى او هستید، با این‏ بیان كه عنوان شد، شما أهل بدعت هستید یا شیعیان؟

ملك: (كه گوئى مطالب تازه‏اى بگوشش میرسید با تعجّب و تحیّر) گفت: آنچه آقاى علوى گفتند صحیح است؟ عمر این بدعتها را داخل در دین و احكام آن نموده؟

وزیر: بلى، جمعى از علماء در كتابهاى خود نوشته‏ اند

ملك: (با حالتى توأم با تعجّب) گفت چگونه ما أهل سنّت پیروى كسى را مینمائیم كه بدعت در دین مقدّس اسلام بوجود آورده؟؟؟.

علوى: بهمین جهت و علّت ما شیعیان میگوئیم: پیروى عمر و همانند او حرام است، زیرا رسول خدا صلّى اللّه علیه و آله فرموده: كلّ بدعة ضلالة و كلّ ضلالة فى النّار، هر بدعتى گمراهى است، و هر گمراهى:

در آتش است، پس هر كه پیروى از عمر نماید، در بدعتها و دستورهاى خلاف اسلام او پیروى نموده، و قطعا در آتش (جهنّم) خواهد بود؟

 

 





نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
جمعه 5 آبان 1396 :: نویسنده : مهدی

 [عمر امام زمان (عج)]

ملك: چگونه امكان دارد كه یك انسان این قدر- طول عمر داشته باشد؟؟؟.

علوى: هنوز بیش از هزار سال از عمر شریف حضرت ولىّ عصر عجّل اللّه تعالى فرجه نگذشته‏ «تا امروز که سال 1439 است عمر ایشان 1184 سال است»، و خداى تبارك و تعالى در قرآن مجید نسبت بعمر حضرت نوح على نبیّنا و آله و علیه السّلام میفرماید:

* (فَلَبِثَ فِیهِمْ أَلْفَ سَنَةٍ إِلَّا خَمْسِینَ عاماً)* در میان مردم آن زمان نهصد و پنجاه سال زندگى كرد.

آیا: خداى قادر ذو الجلال عاجز شده كه انسانى را بیشتر یا كمتر از عمر حضرت نوح (ع) زنده نگاه دارد؟ ..

مگر مرگ و زندگى بدست خدا نیست؟ مگر نمیدانیم كه‏ او قادر مطلق است؟ و تمام اراده و امور در قبضه قدرت او است؟

 [پیغمبر بشارت از امام زمان داده‏]

و علاوه: رسول خدا صلّى اللّه علیه و آله این مطلب را بیان فرموده است، و آن حضرت بدون تردید راستگو است، و سخنى بر خلاف حقّ و- حقیقت نفرموده؟؟؟.

ملك: درحالى‏ كه خطاب بوزیر میكرد، گفت: آیا صحیح است؟ واقعا رسول خدا صلّى اللّه علیه و سلّم بشارت و خبر داده از مهدى؟ و آنچه را آقاى علوى بیان نمود صحّت و حقیقت دارد؟؟؟.

وزیر: بلى، (واقعیتى است انكارناپذیر).

[آیا حفظ عقیده مردم مقدم است؟]

ملك: جناب آقاى عباسى (شما كه یكى از علماى بزرگ و محلّ وثوق و مورد اعتماد و اطمینان همگى هستید و مقام مرجعیّت دارید؟)

چرا حقایقى كه در كتابهاى ما أهل سنّت نوشته (و راویان متعدّد روایت را نقل كرده ‏اند) نقل نمى ‏نمائید؟ (چرا واقع را بیان نمی كنید؟

چرا: حقّ را پشت پرده و دور از: چشم و گوش و عقل و هوش أهل سنّت نگاه داشته ‏اید)

عباسى: بجهت ترس از تزلزل عقیده عوام و تمایل آنها بعقیده شیعه.

علوى: جناب آقاى عباسى، طبق گفتارتان بوضعیّت و بحال شما شامل میشود گفتار خداوند كه می فرماید:

إِنَّ الَّذِینَ یَكْتُمُونَ ما أَنْزَلْنا مِنَ الْبَیِّناتِ وَ الْهُدى‏- مِنْ بَعْدِ ما بَیَّنَّاهُ لِلنَّاسِ فِی الْكِتابِ أُولئِكَ یَلْعَنُهُمُ اللَّهُ وَ یَلْعَنُهُمُ اللَّاعِنُونَ».

(آن گروه كه آیات واضحه‏اى كه براى هدایت بندگان فرستادیم پنهان داشتند، آنها را خدا و تمام جنّ و انس و ملك لعن میكنند- 159، سوره بقره).

بنابراین مورد لعن خدا هستید، چون كتمان میكنید. جناب ملك از آقاى عباسى سؤال فرمایند: آیا بر دانشمند مذهبى واجب است حفظ آیات قرآن و أخبار و أقوال رسول خدا صلّى اللّه علیه و آله؟ یا واجب است حفظ عقیده عوام منحرف و بى‏خبر از دین‏

عباسى: من مجبورم كه عقیده عوام را حفظ نمایم تا اینكه تمایل بشیعه پیدا نكنند، زیرا شیعه أهل بدعت میباشند.

 

 





نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :


درباره وبلاگ

نقل مطالب با ذکر آدرس وبلاگ بلا مانع است
مدیر وبلاگ : مهدی
نویسندگان
جستجو

آمار وبلاگ
کل بازدید :
بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید این ماه :
بازدید ماه قبل :
تعداد نویسندگان :
تعداد کل پست ها :
آخرین بازدید :
آخرین بروز رسانی :

                    
 
 
شبکه اجتماعی فارسی کلوب | Buy Mobile Traffic | سایت سوالات