تبلیغات
بادوستان - مؤتمر علماء بغداد 20
بادوستان
مطالبی خواندنی در مورد موضوعات اخلاقی وعرفانی وقرآنی
جمعه 25 فروردین 1396 :: نویسنده : مهدی

 

ملك: بوزیر خطاب كرد و گفت: صحیحست كه أبو بكر گفته: انّ لى شیطانا یعترینى؟.

وزیر: بلى در كتابهاى روایتى موجود است‏ « طبقات ابن سعد ج 3 ص: 129».

 [عمر رد قول پیغمبر كرد]

ملك: آیا واقعا عمر مخالفت پیغمبر نموده است؟؟

وزیر: از آقاى علوى میپرسیم كه مقصودشان از: مخالفت چیست (و كجا مخالفت كرده)؟؟؟.

علوى: بلى، علماى شما أهل سنّت در كتابهاى معتبر خود نقل كرده‏اند كه: عمر در چندین مورد ردّ قول رسول خدا صلى اللّه علیه و آله كرد، و در بسیارى از مواقع مخالفت دستور آن حضرت نمود، از جمله:

1- وقتى كه آن حضرت خواست نماز بخواند بر جنازه عبد اللّه بن ابىّ، عمر اهانت و جسارت كرد، بحدى كه آن حضرت متأذّى شدند از سخنان او، « تفسیر فخر رازى، ج 16، ص 152، تفسیر روح البیان ج 3، ص 479» و مى‏بینیم كه خدا در قرآن میفرماید: « (وَ الَّذِینَ یُؤْذُونَ رَسُولَ اللَّهِ لَهُمْ عَذابٌ أَلِیمٌ)» و براى آنان كه رسول خدا را آزار دهند عذاب دردناك مهیّا است،

دوّم: وقتى كه أمر فرمود پیغمبر اسلام صلى اللّه علیه و آله كه فاصله‏ شود بین: عمره تمتّع و حجّ نتتّع، و تجویز فرمود كه مرد با همسر خود نزدیكى نماید بین عمره و حجّ، عمر بن خطاب اعتراض كرد، و گفت: محرم میشویم و منى از آلت ما بریزد؟ رسول خدا صلى اللّه علیه و آله سخنش را ردّ فرمود، و فرمود: (إنّك لم تؤمن بهذا أبدا) تو ایمان نمى‏آورى هرگز؟ كه نبىّ أكرم صلّى اللّه علیه و آله با این عبارت بیان كرد كه تو از جمله كسانى هستى كه ببعضى از دستورات من ایمان مى‏آورى، و به بعضى از آنها ایمان نمیآورى؟؟؟

[متعه، و عمره و حج تمتع (مدارك متعه)]

سوّم: در: متعه‏ « صیغه نمودن زن  » زنان، كه شایع و حلال بوده و عمر وقتى كه بحكومت رسید و كرسى خلافت را غصب كرد گفت: متعتان كانتا على عهد رسول اللّه و أنا احرّمهما و اعاقب علیهما « الدر المنثور سیوطى ج 2 ص: 141»، دو متعه در زمان پیغمبر بوده من آنها را حرام نمودم و عقاب مینمایم عمل كنندگان بآنها را، با اینكه خداى تعالى در قرآن كریم میفرماید: فَمَا اسْتَمْتَعْتُمْ بِهِ مِنْهُنَّ فَآتُوهُنَّ أُجُورَهُنَّ فَرِیضَةً پس از اینكه بهره‏مند و لذّت بردید از زنان متعه شده مهر معیّن شده را بآنان بپردازید كه فریضه و واجبست‏

[عمر با تحریم متعه ترویج زنا نمود (مدارك آن)]

مفسّرین ذكر نموده‏اند، در جواز متعه نازل شده كه (از زمان حضرت خاتم الأنبیاء «ص») شایع و رایج و مشروع و حلال و مورد عمل (أصحاب) بوده، حتّى قسمتى از زمان خلافت عمر هم در میان امت جارى بود تا اینكه عمر (روى سیاست و نظر خاصى) حرام كرد، و باین سبب عمل نامشروع زنا زیاد شد، و فسق و فجور بین مسلمانان شیوع یافت، و با این تحریم حكم خدا و رسولش را تعطیل كرد و ترویج زنا و فجور نمود « صحیح بخارى ج 2 ص: 176، ج 7 ص: 5، صحیح مسلم ص: 395، مسند احمد ج 4 ص: 436، ج 3 ص: 356، موطأ مالك ج 2 ص: 30، سنن بیهقى 7/ 206 تفسیر طبرى ج 5 ص: 9».

خدا در قرآن كه میفرماید: (وَ مَنْ لَمْ یَحْكُمْ بِما أَنْزَلَ اللَّهُ فَأُولئِكَ هُمُ الظَّالِمُونَ، الْفاسِقُونَ، الْكافِرُونَ)

هر كس حكم نكند به آنچه كه خدا فرستاده از ستمكارانست، از فاسقان خواهد بود، از كافران خواهد بود، مائده آیه: 44، 45، 47)

 

 

 

 

 





نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
نظرات پس از تایید نشان داده خواهند شد.


درباره وبلاگ

نقل مطالب با ذکر آدرس وبلاگ بلا مانع است
مدیر وبلاگ : مهدی
نویسندگان
جستجو

آمار وبلاگ
کل بازدید :
بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید این ماه :
بازدید ماه قبل :
تعداد نویسندگان :
تعداد کل پست ها :
آخرین بازدید :
آخرین بروز رسانی :